[i574]
DE LA VILLE DE PARIS.
211
dons user en son endroict, lorsqu'il passera, de pa­reilles visites, honnestetez et bonnes démonstrations.
"Et vous ferez chose que nous aurons fort agreable.
«Donné à Lyon, le xv™ jour d'Octobre 1574."
n Nous desirons aussi que le tresorier Moreau face acoustrer et faire les pavez devant et derriere le Louvre. Mais il faut que premierement vous faciez trencher les terres jusques contre le rampart et des­soubz l'arcade qui va au quay, et fere bien trousser lesdittes terres le long des murs, par les ouvriers des fortiffications, affin que l'on puisse besongner audict pavé, comme j'ai escript audict Moreau et à vous qui y pourveoirez, en ce qui est du faict de la Ville, promptement."
Ainsi signé: "HENRY". Et au dessoubz : "Pinart".
Et au doz est escript ce qui s'ensuict : A noz trés chers et bien amez les Prevost des Marchans et Eschevins de nostre bonne Ville de Paris.
"Nous avons receu voz lettres faisant mention de la ferme des soyes'1', ausquelles nous ferons responce après en avoir communicqué à nostre Conseil.
" Cependant, nous aurons bien agreable que faciez fere pour les pavez de devant la maison de nostre trés honnorée Dame et Mere et [es] '2) rues circon­voisines'3', suivant l'offre que vous en faittes, tant par celle que luy en avez escripte, qu'elle nous a faict veoir, que par ce que nous avons veu en celle qu'avons receue de vous <4).
CCCLXXVII-CCCLXXX. — [Lettres du Roy tour la ferme des draps d'or,
D'ARGENT ET DE SOIE; ----- POUR LE PAVAGE DEVANT LE LOUVRE ET TllUILLERIES;
----- POUR LAFFAIRE DU MARCHANT MILLANOIS NeGRO;
----- ET POUR LA GARDE EN LA MAISON DU MARESCHAL DE COSSÉ.]
Données à Lyon, le i5 octobre 1574. (Fol. 35o v°.)
Db par le Roy.
7Vés chers et bien amez.
"Nous'avons receu voz lettres du vu0 du present moys'5', ausquelles vous dirons qu'avons fait veoir en nostre Conseil les procedures faittes entre vous et Loys Crétin <6', fermier de l'imposition nouvelle des draps d'or, d'argent et de soye, trouvant bon que la­ditte ferme soit unye ct baillée conjointtement avec l'ancienne, pourveu que n'y puissions recevoir au­cune perte ny dommaige, et que suyvant vozdittes lettres vous en passiez avec led. sr Crétin le con­tract qu'il sera necessaire; lequel après nous raliflie-rons :
' "Quant à la declaration que le feu Roy, nostre trés honoré Seigneur et Frere dernier deceddé, feit
expedier pour le faict de quelques marchandises sub-jeltcs à noz impositions, nous escripvons à nostre Court des Aydes à ce qu'elle aict promptement à la publier comme important grandement nostre service, à quoy nous nous asseurons qu'elle satisfera incon­tinent.
t Et pour l'esgard de la reffeclion du pavé de la rue de la maison dc la Royne nostre trés honorée Dame et Mère'7', nous vous savons trés bon gré de Ia volunté où vous estes d'en fournir, car nous estimons que cella sera cause qu'il sera bien tost faict, et cellui des rues prochaines relevé, afin qu'il ny s'y arreste plus lant de fanges et des ruisseaulx qui causent mauvaise odeur.
"Et aussy est trés bien faict d'avoir faict fere
(" Ces lettres du Bureau n'ont pas été rapportées au Registre; cf. la note de la page 209.
(!> Au Registre, par erreur : ce.
W II s'agit ici, non de l'hôtel reconstruit par Catherine près de Saint-Eustache, mais de l'une des maisons qu'elle possédait à Paris; selon toute probabilité, cette maison était voisine du Louvre. Voir, pour plus de détails, l'ouvrage de C. Piton, Le Quartier des Halles, 1891, p. 61 et suiv, et p. 35g; — Berty et Legrand, Topographie historique du vieux Paris, t. ll, chap. xi.
(i' Ni l'une ni l'autre de ces lettres du Bureau n'ont été transcrites au Registre.
(-) Ces lettres du Bureau n'ont pas été transcrites au Registre. La teneur en était sans doute corrélative à l'Ordonnance du 6 octobre, rapportée ci-dessus, art. CCCLXXI.
C'- Au Registre, par erreur : Serlin, ici et plus bas.
O Cf. la note 3 ci-dessus.                                                                     . ,                                    . .